כשר רבנות

הו ג'וני

הו ג'וני! / שני ברטוב

אם יש מאכל אחד שמזוהה עם המטבח הצרפתי הוא הבגט (נסו להגיד את זה במבטא צרפתי). באופן מסורתי, הבגט נאכל עם חמאה או ריבה בבתי קפה קטנים בפריז תוך כדי חבישת כובע בארט. כשהבגט עשה עלייה לארץ הקודש הוא קיבל טיפול מזרח תיכוני והתחיל להתמלא בעוף, קבב, צ'יפס, סלט והפך לארוחה לגיטימית. לכן, כשהיינו רעבים בצהרי היום הזמנו משלוח מג'וני קריספי שמתמחה בבגטים מלאים בכל טוב.

 המשלוח מג'וני קריספי הגיע במהירות בזק יחסית לשעות הצהריים העמוסות ואנחנו שמחנו לקבל אותו מהשליח האדיב. האוכל הגיע ארוז בקופסאות מעוצבות עם כיתובים מעניינים שתפסו את עינינו וגרמו לנו להתרשם מהמחשבה שהושקעה בקונספט של המסעדה. על כל קופסה צוין סוג המנה בבירור כך שזה הקל עלינו מאוד לחלק את השלל.
 
התפריט מחולק לקטגוריות ומאוד קל לנווט בו. אנחנו בחרנו שלושה סנדוויצ'ים קריספיים ועוד סלט שניצל. דבר ראשון, חייבים להוריד את הכובע בפני ג'וני קריספי על הבגטים המצוינים. בכל ביס הרגשנו את הקראנץ' והם היו פריכים בדיוק במידה הנכונה, חשים שהם נאפים במקום וזה עושה את כל ההבדל. גם הבגט מהקמח המלא היה מצוין ולא הרגשנו בהבדל כך שאם אתם חוששים שהבריאות תגרע מהטעם, לא כך הדבר. הריח שהציף את הבית היה נפלא והרגשנו לרגע כמו במאפיה.
 
עכשיו נעבור למה שבתוך הקנקן. תחת הקטגוריה של ג'וני בשר, הזמנו סנדוויץ' רוסטביף הבית ובצל צרובים ברוטב ברביקיו, מלפפון חמוץ, עגבניה, חסה, חציל בחומץ, בצל סגול ואיולי צ'ילי. זו הייתה המלצת הבית ואנחנו לא העזנו לערער על כך. מזל שהקשבנו לג'וני כי הוא יודע מה הוא אומר. הרוסטביף היה חם, הרטבים התאימו לבשר והירקות הטריים הוסיפו רעננות לסנדוויץ'. הכריך לא היה רטוב והמינונים היו מדויקים כך שבכל ביס קיבלנו חוויה לבלוטות הטעם. מיותר לציין שהמנה לא שרדה הרבה זמן…
 
באופציה הצמחונית טעמנו את הסנדוויץ' הטוניסאי עם טונה, ביצה קשה, תפו״א אפוי, אריסה, ממרח לימונים, סלט עגבניות ומלפפון חמוץ. הכריך היה טעים אבל קצת יבש והיינו שמחים אם הוא היה יותר נימוח כמו הסדוויצי'ים האחרים, היינו ממליצים להוסיף רוטב מרשימת הרטבים הארוכה שהמקום מציע. חוץ מזה, מדובר בסנדוויץ' טוניסאי מוצלח לכל דבר ועניין עם אריסה טובה וחרפרפה, תפוח אדמה וביצה קשה. הטוניסאים יאשרו את הגרסה של ג'וני קריספי.
 
הכריך המוצלח ביותר היה סנדוויץ' חזה עוף בריאות שהכיל חזה עוף דל שומן על הפלנצ'ה, פלפל קלוי, טחינה, סלט עגבניות, חציל קלוי, מלפפון חמוץ ובצל סגול. בדרך כלל שכותבים על מנה שהיא "מנת בריאות" זה אומר שהיא תהיה פחות טעימה מכיוון שניסו להפחית את הקלוריות של המנה. במקרה הזה גם נהנינו מאוד וגם נחסכו לנו ייסורי המצפון. חזה העוף היה עסיסי וחם , הירקות הקלויים היו רכים והטחינה חיברה הכל. פשוט לא יכולנו להניח את הכריך עד שסיימנו אותו.
 
סלט השניצל הכיל חסה, עגבניה, בצל סגול, צ‘ימיצ‘ורי, לימון ושמן זית. השניצל היה ענק, שחום, עסיסי, מחזה עוף אמיתי והיה לטעמם של המבוגרים ושל הילדים שבחבורה. יש נטייה לפעמים להטביע את השניצל בשמן אבל כאן הרגישו שהוא טוגן במיומנות והיה בדיוק לטעמנו. הסלט שליווה את השניצל היה טרי, רענן ובמיוחד אהבנו את הרוטב שנתן טעם מיוחד לסלט שיכול להיות משעמם לפעמים. המנה הגיעה עם כמות מכובדת מאוד של ברוסקטות שום קלויות מלחם מעולה גם כן (אנחנו מניחים שגם הוא נאפה במקום). כל הכבוד לג'וני על הכמות הגדולה של הברוסקטות שכולנו יכולנו לחלוק בכיף.
 
כתוספות בחרנו בפוטטו וטבעות בצל. המנה של הפוטטו הייתה קטנה לטעמנו והאמת היא שרצינו עוד ממנה. טבעות הבצל היו נחמדות, מלוחות ונהנינו מהן. התוספות נטבלו ברטבים המגוונים של ג'וני. אנחנו לא זוכרים מתי הגיע משלוח עם כל כך הרבה רטבים מיוחדים שהוסיפו לחוויה. יש לנו רק הצעת ייעול, היינו שמחים לקבל מקרא עם הרטבים כדי שנדע בדיוק מה לבקש בפעם הבאה.
 
אחרי שניקינו את עצמנו (לאכול בגט פריך עם תוספות זה מלכלך) אנחנו בהחלט ממליצים לאמץ את ג'וני קריספי בתור סנדוויצ'ית הבית שלכם. הכריכים פריכים וטריים, הבשר עסיסי והרטבים מעלים את הכל לליגה אחרת. המחירים נוחים ואתם יכולים להנות מארוחה לשניים ולהישאר עם עודף ממאה שקלים, שזה דבר נדיר במחוזותינו. אם אתם מזמינים אל תשכחו למסור ד"ש לג'וני מאיתנו.

חזור